Naše výlety

Bečva + Morava '12

Trasa:

1. den : Rožnov p.R. - cyklostezka Bečva - Přerov

2. den: Přerov - Baťův kanál - Ostrožská Nová Ves

3. den: Ostrožská Nová Ves - Hodonín - Břeclav - Lednice

4. den: Lednicko-Valtický areál - Rožnov p.R.

Datum:

5. - 8. 5. 2012

účastníci:

Jana, Tom, Lukáš a Verča, Běla a Bohouš

Deník

1. den : sobota 5. 5

Trasa: Rožnov p.R. - Valašské Meziříčí - Teplice nad Bečvou - Hranice - Lipník nad Bečvou - Grymov - Přerov

(70,74 km, 4:28, Ø15,7km/h)

Okolo jedenácté hodiny dopoledne se nám konečně podařilo nabalit veškerou bagáž na kola a vyrazili jsme po proudu rožnovské Bečvy. Až do Valašské Meziříčí je asfalt perfektní, i tak se mi podařilo chytnout první. Během opravy jsme dali rychlou svačinu a pokračovali dál přes VM. Za městem nás optimismus opustil. Cyklostezka vedla celým průmyslovým areálem po starých cestách a výhled na řeku jsme na dlouhou dobu ztratili.

Kousek za Valmezem nás omráčila vůně grilovaných klobás a tak jsme neodolali a dali si oběd. Pak jsme pokračovali po vedlejškách dál až ke Stříteži a pak nás čekal náročný terén po poli. Kdyby den před tím nebyla průtrž mračen, bylo by to v pohodě, ale průjezd bahnem s plně naloženými koly byl občas nemožný a museli jsme i po rovině tlačit. Za rybníkem jsme se pak napojili na Jantarovou stezku a zase to fičeli po vedlejškách. No fičeli, spíš funěli do kopců. Pak jsme odbočili na cyklo č. 5. Ve Skaličce jsme si vyfotili starý větrný mlýn a zase funěli do kopců. Nejvýživnější úsek nás čekal před Teplicemi. To byl opravdu solidní krpál po nezpevněné cestě a s brašnami jsme zase museli chvíli tlačit. V Teplicích nás čekal krásný sešup dolů a co jsme si pracně nastoupali, to jsme během pár minut sjeli dolů. Naštěstí to byl poslední kopec na této cestě.

Za Teplicemi jsme opět spatřili Bečvu a jeli asi 8km po krásném asfaltu. Pak zase polňačka a Tomův první defekt.

V Oseku jsme se stavili ještě na jedno večerní pivko a protože široko daleko nebyl žádný kemp, začali jsem hledat příhodné místečko pro přenocování. Bylo hezky, tak jsme ještě urazili asi 10km a těsně před Přerovem jsme to zapíchli v lese na paloučku.

2. den : neděle 6. 5

Trasa: Přerov - Tovačov - Chropyně - Kroměříž - Otrokovice - Napajedla - Uherské Hradiště - Ostrožská Nová Ves

(85,2 km, 5:10, Ø16,5km/h)

Po deštivé noci nás přivítalo sluníčko a my krájeli poslední kilometry cyklostezky Bečva. Za Tovačovem jsme se napojili na Moravskou cyklo a směřovali pro změnu zase na jih. Terén byl o dost lepší. Pokud jsme jeli přímo podél řeky, čekal nás krásný asfalt. Občas jsme se odpojili a projížděli po vedlejškách. Tentokrát jsme už nemuseli překonávat žádné kopce ani nezpevněné terény.

Odpoledne jsem dorazili do Kvasic, na fotbalovém hřišti jsme sedli na pivo a dumali, kde přespíme. Původně jsme měli vytipovaný kemp za Napajedlama? Pahrbek. Jenže bylo příliš brzy a moc hezky na to, abychom stavěli stany. V mapě jsme našli ještě kemp v Ostrožské Nové Vsi. Bohužel jsme si nevšimli, že je ještě zavřený. To jsme zjistili, až když jsme tam dojeli. Jenže to byl už večer a hnaly se černé mraky.

Naštěstí tam byl správce kempu a nechal nás tam za malý poplatek přespat. Sice nic nefungovalo, tekla jen studená voda. Ale déšť byl neúprosný a my neměli čas na další přesuny. Nakonec jsme ještě stihli uvařit i večeři a ulovit bobříka otužilosti a kropit začalo až když se stmívalo. Přes noc se přehnal pořádný liják.

3. den : pondělí 7. 5

Trasa: Ostrožská Nová Ves - Veselí nad Moravou - Hodonín - Břeclav - Lednice

(73,5 km, 5:h, Ø14,7km/h)

Ráno nás probudil projíždějící vlak. Ty první jsme ještě ve spacáku ignorovali, ale když se jejich frekvence zvýšila, šli jsme si dělat snídani. Bylo zataženo a docela chladno. Vyrazili jsme do Hodonína, kde Baťův kanál končí. Začátek trasy byl v pohodě, ale od Stážnice to stálo za to. Děravější cesty jsme teda ještě nezažili. Nakonec jsme to vzdali a jeli po slovenské straně, která je podstatně lepší

V Hodoníně jsem se stavili na náměstí na oběd. Kvůli kol jsme hledali hospodu se zahrádkou, i když foukal ledový vítr.

Dál jsme pak vyrazili po cyklo č. 45 a pak 43. Pak přes Hrušky po vinařské stezce až do Břeclavi. Odtud už to bylo do kempu opravdu kousek. Než jsme tam dojeli, začalo svítit sluníčko. Stany jsme stavěli kolem 5 hodiny odpoledne a po večeři jsme se šli ještě projít k Apollonovu chrámu. I když už byl večer, ještě pořád tam proudili davy lidí, vyfotili jsme si výhled na okolní jezera a vyrazili ještě na krátkou procházku.

4. den : úterý 8. 5

Trasa: Lednicko-Valtický areál - Břeclav

(30 km, 2:h, Ø15km/h)

Hned ráno nás ze stanů vyhnalo sluníčko, na obloze ani mráček a tak jsme vyrazili na lehko kolem jezírek. Cestou jsme se stavili u Třech Grácií, v Lednici, u Janova hradu a pak zpátky do kempu. V ešusu jsme uvařili poslední oběd, mezitím sbalili stany a jeli zpět do Břeclavi odkud nám jeli vlaky do Brna a do Rožnova.

Cestu vlakem popisovat nebudu, byla to divočina jako vždy :)