Naše výlety

Chorvatsko na kole '05

Deník - Náklady v Kč - Fotky )

Trasa:

1.den Vsetín – České Budějovice -   Summerau    – Freistast – Schwertbrg – Au
  2.den Au – Enss – Steyer- Ternberg – Groostréesaming – Weyer Mkt.
  3.den Weyer Mkt. – St. Gallen – Admont
  4.den Admont – Hohentauren - St. Johan – Pöls – St. Georgen – Unzmarkt
  5.den Unzmarkt – Scheifling – Perchau – Neumarkt – Friesach – Althofen – Brückl – Waisenberg - Völkermarkt– Eberndorf
  6.den Eberndorf – Bad Eisenkappel – Bad Vellach – Kokra – Britof – Hrastje – Trboje – Smlednik
  7.den Smlednik – Medovce – Sora - škofja Loka    – Gorenja vas – Žiri – Route – Logatec
  8.den Logatec – Laze – Postrojna – Ilirská Bystrica – Rupa – škalnica – Čavle – Kukuljanovo
  9.den Kukuljanovo – Krk – Malinska
  10.den Malinska
  11.den Malinska – šmrika – Hreljin
  12.den Hreljin – Plase –   Ogulin – Karlovač – Zagreb – Čakovec –   Lendava   – Lenti
  13.den Lenti – Csesztreg – Nagyrákos – Kisrákos – Vasalja – Nagyklked
  14.den Nagyklked – Ják – Szombathely – Csepreg – Zsira – Röjtökmuzsaj – Hegykö
  15.den Hegykö - Fertöd - Hegykö - Fertöboz - Hegykö
  16.den Hegykö - Fertöd – Pamhagen   – Frauenkirchen – Halbturn – Zurndorf – Gatenskdorf – Bratislava   –   Vsetín

Délka:

Deník

Neděle 24. 7. 2005

Trasa:
  Vsetín – České Budějovice - Summerau(  ) – Freistast – Pregarten – Schwertbrg – Au
Vzdálenost: 59km, čas jízdy: 3:37, průměr: 16,3 km/h, max: 50 km/h

V 3:45 začíná naše výprava na jih. Abychom si to trochu zkrátili, jeli jsme do Českých Budějovic vlakem. Tam jsme zjistili, že jízdenka SONE+ platí až do rakouského Summerau, tak jsme toho využili. Trasu jsme volili po vedlejškách, navíc byla neděle, takže na cestách byl celkem klid.

Původně jsme chtěli spát v Pregartenu, ale nenašli jsme tam kemp. Na náměstí jsme dobrali vodu s tím, že přenocujeme ve křoví. Nakonec jsme dojeli večer do kempu v Au. Před ním stál český autobus, což signalizovalo nízké ceny. Recepce byla už zavřená, tak jsme se utábořili s tím, že teda zaplatíme až ráno.

Pondělí 25. 7. 2005

Trasa:
  Au – Enss – Steyer- Ternberg – Groostréesaming – Weyer Mkt.
Vzdálenost: 90,5km, čas jízdy: 6:00, průměr: 15,1 km/h, max: 45 km/h

Dunajská cyklostezka
6:05 nás budí Češi. Vzhledem k otvírací době recepce (8:00) nám to ani tak nevadí. Balíme a mizíme posnídat za kemp. Krásné počasí zatím vystřídal déšť. Posnídali jsme v autobusové zastávce. 8:30 vyrážíme (teď už za sluníčka) a jedeme po dunajské cyklostezce. Do Ennsu využíváme převozníka za 2€. Dál pokračujeme po ennské cyklostezce na Steyer. Chvíli prší, chvíli svítí sluníčko. Za Steyerem se začala cesta klikatit a vedla přes všechny možné kopce. Po 60km to vzdáváme a jedeme na hlavní. Ve Weyer-Mkt. jsme si vyhlídli kemp. Ještě jsme tam ani nedorazili a chytl nás šílený liják. Čekáme v autobusové zastávce a vaříme čaj. Po dešti sjíždíme do města a zjišťujeme, že tam kemp není. Ptáme se v hospodě na benzínce. Jeden pán nám poradil hezkou louku za městem. Stan jsme postavili za obrovským kontejnerem tak, aby nás nebylo vidět z cesty. Přímo nad námi vedla železniční trať. Naštěstí vlaky nepojížděly častěji než jednou za hodinu :).

úterý 26. 7. 2005

Weyer Mkt. – St. Gallen – Admont
Vzdálenost: 52,8km, čas jízdy: 4:07, průměr: 12,8 km/h, max: 47 km/h

Náměstí ve Steyr
Ráno se nám nějak moc nechtělo. Balili jsme až kolem deváté. Po snídani jsme ale našli díru v Janiném plášti, takže brzký odjezd se nekonal. Vrátili jsme se zpět doWeyer-Mkt. a v cykloobchodě našli nejlevnější plášť, co tam měli. Stál jen 13€. Vypadal sice jako na ukrajinu, ale co, zase tak daleko nejedeme?. V Admontu jsme se ještě posilnili před místním supermarketem a vyrazili do 16% stoupání. Hned z kraje jsme tovzdali. Kola byla těžká, že se s nimi ani nedalo jít. Tomova optimistická věta dne: „Naše rychlost je 2km/h, ještě že ten kopec má jen 10km.“ Po chvíli jsme byli kantáre a začali uvažovat o nějakém noclehu. Našli jsme hezkou vedlejší lesní cestu, která nikam nevedla. Ještě jsme ani nepostavili stan, přiřítil se k nám dědula na traktoru. Už jsme čekali, že nás vyhodí. Vysmátý jak lečo: „No problem, no problem.“ Ještě se nás zeptal, jestli nepotřebujeme pitnou vodu a odjel.

Středa 27. 7. 2005

Admont – Hohentauren - St. Johan – Pöls – St. Georgen – Unzmarkt
Vzdálenost: 62km, čas jízdy: 4:10, průměr: 14,9 km/h, max: 48,8 km/h

Ranní stoupání
Po celonočním dešti jsme měli ráno nádherný výhled. Zase se nám nepodařilo vyrazit včas. Ztratil se klíček od zámku. Problém byl v tom, že jsme měli už vše sbaleno. Takže vybalit a znovu… Nakonec jsme kolem 10 vyjeli. Nejdřív šílený kopec nahoru, pak dolů a pak zas nahoru až do Hohentauren. Naprosto vyřízení jsme sedli v hospodě na pivo. 14:15 a na tacháči nějakých 15km. Skvělé bylo, že až do večera jsme jeli jen z kopce. Přenocovat jsme museli na louce před Unzmarktem. Blížil se déšť. Opět úžasné místo. 20m od stožáru vysokého napětí a 50m od železniční tratě. Podle frekvence vlaků to vypadá, že Unzmarkt je důležitý železniční uzel :).

Čtvrtek 28. 7. 2005

Vzdálenost: 100,8km, čas jízdy: 5:50, průměr: 17,3 km/h, max: 47 km/h

Dnes se nám podařilo vyrazit konečně brzy. Ten den byl šílený pařák. Večer jsme se už opravdu na kemp těšili a hlavně na sprchu. Na recepci nám slečna napařila nejvyšší možnou sumu, ale máme vše all inclusive. Tak jsme z ní vytřískali aspoň 2€ za el. přípojku. Nevím, asi si myslela, že s sebou na kolech taháme televizi :). (do kopce dvouproudovka, cyklostezka občas.)

Pátek 29. 7. 2005

Trasa:
  Eberndorf – Bad Eisenkappel – Bad Vellach – Kokra – Britof – Hrastje – Trboje – Smlednik(  )
Vzdálenost: 76km, čas jízdy: 4:30, průměr: 16,8 km/h, max: 45 km/h

Slovinsko - Spodnje Jezersko
Ráno se Tom ještě okoupal v ledovém jezírku v kempu a kolem 10 jsme vyrazili. Opět svítilo krásně sluníčko a nás čekal vyšlap ke slovinským hranicím. Cesta vedla serpentinami a měla docela dobrý sklon, takže se to dalo vyjet. Během cesty jsme se museli osvěžovat ve studánkách a potocích, bylo šílené peklo. Po přejezdu hranic následoval parádní sešup. Ale díky kvalitě slovinských silnic jsme si ho nemohli náležitě vychutnat. Ono to byl vůbec šok vyhýbat se po pěti dnech zase dírám.

Večer jsme se ubytovali v kempu, abychom byli trochu v obraze kolik co ve Slovinsku stojí. A když jsme nechali za jednu noc téměř všechny naše SITy, bylo nám jasné, že další noci trávíme ve křoví.

Sobota 30. 7. 2005

Trasa:
  Smlednik – Medovce – Sora - škofja Loka(  ) – Gorenja vas – Žiri – Route – Logatec
Vzdálenost: 65,2km, čas jízdy: 3:54, průměr: 16,7 km/h, max: 45 km/h

Ráno jsme se plni optimismu šli vykoupat do jezírka. Vešli jsme tam po kolena a teplota vody nás přesvědčila o tom, že to nebude až tak nutné… :). Cesta byla pořád do kopce, z kopce. Janin střed už 3 dny vydával dost šílené zvuky. Dnes už to vypadalo, že se rozsype. Ve škofja Loce jsme se ptali po novém. Ten byl ale jen na objednávku, takže to musí ještě vydržet. Za šíleného skřípotu a vrzání jsme vyrazili směrem na Žiri. Vedro bylo tak nesnesitelné, že jsme to na celé odpoledne zapíchli u vody. Večer jsme si našli pěkné místečko před Logatcem, jenže tam byla klíšťata. Tak jsme se přesunuli na vykosenou louku. Uvelebili jsme se v dolíku, aby nás nebylo vidět z hlavní cesty. Před nálety komárů jsme se museli schovat do spacáků. V tom horku to bylo fakt kruté.

Neděle 31. 7. 2005

Vzdálenost: 113,4km, čas jízdy: 6:27, průměr: 17,5 km/h, max: 50,4 km/h

Nocleh na vrakovišti
Ráno jsme zmizeli docela rychle. Přeci jen jsme nebyli nejlíp schovaní. V Logatci u nádraží jsme si udělali snídani a vyjeli. Kousek před Postojnou měl Tom první defekt. Kvalita slovinských silnic fakt nic moc. Naštěstí byla rozseklá jen duše. Během dne jsme ještě dosušovali spacáky a karimatky. Byl zas šílený pařák. Na slovinsko-chorvatských hranicích jsme si udělali pauzu, koupili si nanuka a zalezli do stínu. Bylo už skoro šest hodin, ale slunko pražilo ze všech sil. Na chorvatské straně jsme začali pokukovat po noclehu, ale zase snažili jsme se ještě co nejdál dojet, abychom to k moři neměli už moc daleko.

Pondělí 1. 8. 2005

Kukuljanovo – Krk – Malinska
Vzdálenost: 37,8km, čas jízdy: 2:41, průměr: 14,4 km/h, max: 42,3 km/h

Most na Krk
Brzy ráno jsme se sbalili a frčeli k moři. Na krk to bylo ještě necelých 30km. Snažili jsme se hlavně ujet pražícímu sluníčku. Za poslední dny jsme ho měli plné zuby. Kolem 10 jsme byli v prvním kempu. Cena sice nízká, zato úroveň tak mizerná, že jsme raději jeli i v tom parnu dál. Dojeli jsme do městečka Malinska. Než se nám podařilo najít kemp, bylo skoro poledne. Byli jsme už docela vzteklí. Lidi nás pořád posílali tam a zpátky, někdo tvrdil, že tam žádný není. Konečně jsme na něj narazili. Malý kemp na zahradě rodinného domku, asi 1,5km od moře. Nic moc, ale už jsme neměli sílu jít dál. Postavili jsme stan a do večera jsme byli u moře. Voda jak polívka. Prostě paráda.

úterý 2. 8. 2005

Malinska
Vzdálenost: 5km

Tentokrát jsme na pláž vyrazili na kolách. Jeli jsme až za město, přeci jen přelidněné pláže nás moc neberou. Užívali jsme si teplou vodu, sluíčko a klid. Odpoledne se zatáhlo a zvedly se vlny. Raději jsme se sbalili a zmizeli do kempu. Začalo lehce pršet, tak jsme si udělali oběd a zbytek dne strávili hledáním internetkavárny. To byla kovbojka. V celém městě byl jediný počítač s netem (samozřejmě za nekřesťanské prachy). Zpáteční cestu jsme se rozhodli zkrátit vlakem až na slovinské hranice. Na žádných informacích nám nebyli schopni říct, jestli nám do vlaku vezmou kola. Tak jsme se rozhodli, že ráno vyrazíme a prostě to risknem. Celý večer jsme strávili ve stanu, pršelo.

Středa 3. 8. 2005

Malinska – šmrika – Hreljin
Vzdálenost: 36,5km, čas jízdy: 3:00, průměr: 11 km/h, max: 43 km/h

Večeře na odpočívadle
Po celonočním liáku jsme začali kolem stanu vyhrabávat žlábek. Počasí nevypadalo nijak valně. Další průtrž mračen přinesla tolik vody, že se dedalo dojít ani na záchod, Všude potoky vody. Leželi jsme celý den ve stanu a pomalu se smířili s tím, že za kemp vyhodíme další 400,-Kč. Do křoví rozhodně v takovém dešti nejdeme.

Majitelka v kempu nám dala docela drsně najevo, ať vypadneme, že potřebuje volné místo. To nás dožralo. Naštěstí kolem. 17.h přestalo pršet a mohli jsme odjet. Projížděli jsme naprosto úžasnou neobydlenou chorvatskou krajinou. Chvilkama jsme měli pocit, že jsme na konci světa. S černým strašákem nad hlavou jsme přejeli most a zamířili do kopců. Snažili jsme se dojet co nejblíž železniční stanice. Stan jsme stavěli až za soumraku. Celou noc lilo.

Čtvrtek 4. 8. 2005

Trasa:
  Hreljin – Plase –   Ogulin – Karlovač – Zagreb – Čakovec –   Lendava(  ) – Lenti(  )
Vzdálenost: 45,97km, čas jízdy: 3:01, průměr: 15,2 km/h, max: 31,9 km/h

Ráno dilema. Vyrazit v dešti nebo zůstat ještě jeden den. Raději jsme vyrazili, zůstávat by asi nemělo význam. 3km do kopců v dešti. Funěli jsme jak mašiny:-). Vlak jsme stihli a dokonce nám vzali i kola. Cena jízdenky nás mile překvapila. Příplatek za kola nás šokoval! (jízdenka 226Kn, příplatek 178Kn).

Dojeli jsme až na sever Chorvatska. Celý den bez přestání pršelo. V čakovci jsme oblékli GORE budny a kalhoty, na bágly natáhli pláštěny a vyrazili směr Slovinsko, Maďarsko. Skoro potmě jsme dojeli do kempu v Lenti. Cena byla na tuhle levnou zemi neúměrně vysoká, ale bylo pozdě na hledání křoví. Navíc to vypadalo na déšť. Po sprše jsme si zašli do tirácké restaurace, kde nám 5 min. před zavíračkou udělali jídlo. Ani jsme pořádně nerozuměli tomu, co jsme si objednali. Naštěstí to bzlz těstoviny na italský způsob:-).

Pátek 5. 8. 2005

Lenti – Csesztreg – Nagyrákos – Kisrákos – Vasalja – Nagyklked
Vzdálenost: 60,7km, čas jízdy: 3:20, průměr: 18,2 km/h, max: 49,2 km/h

Dopoledne jsme šli zaplatit kemp, abychom věděli, jestli nám vůbec ještě ybude na útratu. Dodneška nechápeme, jak se mohla recepční dopočítat tak nízké částky ( o 1100Ft nižší než jsme počítali.) Ve směnárně jsme ještě změnili slovinské tolary a chorvatksé kuny a šli se rozšoupnout do místního penny marketu:-) Cestou do kempu jsme se stavili do knihovny na internet. Předpověď počasí nás vůbec nepotěšila. Přeháňky na dalších 10 dní. Tak jsme si ještě vyhledali spoje Bratislava - Vsetín, protože na tohle se fakt můžeme... Odpoledne jsme za mírného mrholení sbalili věci a jeli dál. Konečně jsme zažili tu pravou maďarskou rovinu. No ale aby se nám nejelo tak dobře, přidal se protivítr. Večer jsme to, větrem zmoženi, zapíchli v poli. Ještě chvíli jsme váhali, jestli pod širák nebo stan. Naštěstí jsme ho postavili. V noci bylo asi jen 10st.C.

Sobota 6. 8. 2005

Nagyklked – Ják – Szombathely – Csepreg – Zsira – Röjtökmuzsaj – Hegykö
Vzdálenost: 86,6km, čas jízdy: 4:46, průměr: 18,1 km/h, max: 44,1 km/h

"Kemp" v kukuřici
Ráno nás krásně vzbudilo sluníčko. Ale než jsme sbalili, zatáhlo se celý den bzla docela zima. Asi v půlce cesty se zvedl šílený protivítr. Kemp v Sopronu jsme už během dne vzdali. Prostě kam dojedem, tam přespíme. Odpoledne jsme se stavili v nějaké vesnici na pivko. Dali se s náma do řeči dva srandovní Maďaři. Konverzace probhíhala všemi možnými jakyky, ale jednoznačně v Maďarsku vede Němčina. Raději jsme vyrazili, protože už se zase objevil ten černý strašák. Kemp v Hegyk byl celkem levný. Postavili jsme stan a šli na večeři do pizzerky.

Neděle 7. 8. 2005

Hegykö - Fertöd - Hegykö - Fertöboz - Hegykö
Vzdálenost: 30 km

Dnes jsme chtěli jet jen tak na lehko do Sopronu. Kolem 10 jsme se začali balit. Hezky svítilo sluníčko. Ale ouha, nemohli jsme najít foťák. Prohledali jsme celý stan a nic. Tak znova, vyházeli jsme úplně všechny věci. Fakt tam nebyl. Nechali jsme ho včera v té pizzérce!!! Fofrem jsme tam běželi. Nééé, otevírají až ve 14h. To je hrůza. Ještě chvíli jsme zmateně pobíhali a nevěděli, co dělat. Všechny fotky v háji. To je v pytli. Co dáme na stránky? Nálada byla pod psa. Tak jsme se alespoň projeli k paláci Esterházi, aby nám to rychleji uteklo. Pak jsme si uvařili oběd, abychom zabili čas. Ten se ale vůbec nehýbal. šli jsme si raději sednout před pizzerii. To byly fakt ty nejhorší minuty z celé dovolené. Nejen že byl úplně nový, ale ty fotky bychom už nikdy nenafotili. Největší radost nám udělal číšník, když řekl, že tam zůstal. Radostí jsme ho skoro sežrali:-).

Tak teď už jsme mohli v klidu vyrazit na výlet do Soroně. Začalo pršet. Normálka. Ještě že je v každé vesnici autobusová budka. Po 8km (hodina jízdy) nás to přestalo bavit a jeli jsme zpátky do kempu. Večer jsme se rozhodli, že ráno vstaneme brzy a do té Bratislavy dojedeme i kdyby trakaře padaly.

Pondělí 8. 8. 2005

Trasa:
  Hegykö - Fertöd – Pamhagen(  ) – Frauenkirchen – Halbturn – Zurndorf – Gatenskdorf – Bratislava(  ) –   Vsetín
Vzdálenost: 88,7km, čas jízdy: 5:30, průměr: 16 km/h, max: 33,9 km/h

...a máme co jíst
6:30 krutý budíček. Svítilo sluníčko, ale byla šílená zima. Za dopoledne se nám podařilo ujet skoro 50km, což byl v tom protivětru opravdu nadlidský výkon. Během dne nás ještě chytl lijavec, který jsme přečkali pod mostem. Do Bratislavy jsme dojeli kolem 15.h, tady nás stihl ještě poslední déšť letošní výpravy. Koupili jsme si jízdenky a ujížděli směrem domů.