Naše výlety
Solná komora '10

Trasa:

1. den Veselí nad Lužnicí   Třeboň - České Budějovice - Dolní Dvořiště    Linz - Mondsee - St. Lorenz
2. den   Okolo Mondsee
3. den   St. Lorenz - St. Gilgen - St. Wolfgang – Bad Ischl – Mitterweisenbach - Weisenbach - Au - St. Lorenz
4. den   St. Lorenz– Mondsee – okolo Irrsee a zpět
5. den   Mondsee - Linz – A1 – Pottenbrunn – Mitterdorf – Tulln    Hatě – Znojmo – Brno – Rožnov pod Radhotěm

Datum:

6. - 10. 7. 2010

účastníci:

Jana a Tom, Madla a Lukáš

Mapa

Zobrazit místo Solná komora 2010 na větší mapě

Deník

1. den: úterý 6. 7.

Dopolední průtrž mračen nás trochu zdržela v balení, takže jsme z Veselí n. Lužnicí vyrazili až těsně před polednem. Cestou nás stihla ještě několikrát, takže jsme čekali na kraji cesty, protože viditelnost byla téměř nulová.

K Mondsee jsme dojeli až kolem 17. hod. a to krásně svítilo sluníčko. Postavili jsme mokré stany a všechny věci rozvěsili kolem nás. Vypadali jsme sice jako bezdomovci, ale naštěstí v kempu skoro nikdo nebyl.

Po nocích strávených v tábořištích nám kemp s teplou vodou a toaletním papírem připadal jako neskutečný luxus.

2. den: 7. 7.

Pražící slunce nás vyhnalo ze stanu už po 7 hodině. Udělali jsme si snídani a vyrazili na první výlet. Na rozjezd jsme zvolili jednodušší variantu, jen kolem Mondsee. I když v průvodci píší 25km, naměřili jsme 30 a to jsme nikde nezajížděli. Ve 3 místech vede cyklostezka po normální silnici, což nás moc nepotěšilo, obzvlášť jeden úsek byl poměrně hodně frekventovaný, úzký a samá zatáčka. Naopak hezkou zajímavostí je průjezd tunelem pro cyklisty (viz. foto).

V Mondsee jsme se zastavili ještě do supermarketu, dokoupili zásoby jídla a vyrazili uvařit oběd do kempu. Po obědě jsme si užívali sluníčka a průzračné vody přímo v kempu.

K večeru jsme si ještě vyšli na pěší výlet. Původně jsme měli zálusk na skálu přímo nad kempem, poté co jsme zjistili, že tam vede ferrata, jsme plán změnili na horu Almkogel (1030mn.m.).

Když jsme u večeře viděli, jak vrtulník zachraňuje nějakého horolezce ze skály, byli jsme docela rádi, že jsme na ferratu nešli.

3. den: 8. 7.

Opět brzké ranní vedro nás donutilo k úprku ze stanu. Obloha byla bez jediného mráčku a my začali závidět stanům pod stromy jejich stín. Nabalili jsme kola a vyrazili na celodenní výlet kolem 3 jezer. Přejezd od Mondsee k Wolfgangsee nás překvapil 6km stoupáním. No po ránu to byla opravdu slušná rozcvička. U městečka Abersee byla krásná pláž. Jenže bylo ještě brzy, tak jsme jeli ještě dál. škoda kdybychom tušili, že až do konce Wolfgangsee nebude možnost koupání, asi bychom tam raději na chvíli zůstali.

Do města St. Wolfgang jsme využili převozníka a na chvíli se ve městě zdrželi. Koukali jsme na parní vláčky, jak přijiždí a odjíždí. Docela nás to nalákalo, ale ceník nás zase brzy odradil :).

Před Bad Ischl jsme schválně sjeli z cyklostezky, abychom se vyhnuli dalším kopečkům, což se ukázalo jako osudová chyba. Ve městě jsme sice na ni zase narazili, ale značení veškeré žádné, takže jsme sice jeli po šipkách, ale špatným směrem. škoda, že jsme zapomněli kompas, ušetřili bychom si dost kilometrů.

Nakonec jsme se z města přeci jen vymotali tím správným směrem a jeli podél řeky Traun. Toto byl taky poslední rovný úsek cesty. Po té co jsme odbočili na silnici B153 jsme opět stoupali a klesali dalších 10km. Výhledny do okolí byly naprosto úžasné. Díky potůčkům a tůňkám jsme se neuvařili ve vlastní šťávě. I když byl podvečer, slunce pražilo jako v poledne.

U jezera Attersee jsme toho začínali mít plné zuby. Podle tachometru jsme dávno měli být v kempu a kde nic, tu nic. Dojedli jsme poslední tatranky, zchladili se ve vodě a vyrazili na poslední úsek cesty, tentokrát už po rovince.

Do kempu jsme dojeli až kolem 7 večer, ale slunce pražilo tak, že jsme se šli ještě okoupat do jezera. Pak jsme přesunuli stany pod stromy a spokojeně si užívali při večeři stínu.

4. den: 9. 7.

Ráno jsme si mohli konečně pospat. Slunce sice nesvítilo, zato auta nám za hlavami jezdila rally.

Dnešní výlet okolo Irrsee byl sice odpočinkový na kilometry ale bohatý na stoupání. Cyklostezka vedla poměrně daleko od jezera, takže jsme se ani neokoupali.

Koupačku jsme si dopřáli zase až v kempu.

Večer jsme pomalu začali balit věci, abychom nemuseli ráno spěchat. Z kempu se musí odjet do 11h.

5. den: 10. 7.

Poslední dopolední koupání u jezera, sbalení stanů a odjezd domů.

Praktické informace:

Den Trasa Km Čas Økm/h Max.km/h
 2.  Okolo Mondsee  29,8  1:47  16,50  36,16
 3.  Okolo jezer  83,6  5:14  15,95  41,07
 4.  Okolo Irrsee  39,8  2:29  15,94  41,44
  Celkem  151,2  9:30

Ubytování jsme byli za 7,5Eur/os/noc v kempu: www

Jízdenka parním vláčkem na Schafberg stojí 19,60Eur (zpáteční 28,60): www