Naše výlety

Z Itálie domů

Trasa:

1. den  Brno –   – Tarvisio
 2. den  Tarvisio – Villach    – Spittal a. d. Drau - Gajach
 3. den  Gajach – Oberdrauburg – Döllach
 4. den  Döllach - Heiligenblut – Hochtor – Zell am See
 5. den  Zell am See – Saalfelden – Salzburg – Oberndorf
 6. den  Oberndorf – Ach – Branau - Obernberg   – Schärding
 7. den  Schärding – Passau – Donauradweg    – Aschach – Linz – Mitterkirchen – Hössgang
 8. den  Hössgang – Ybbs – Melk – Krems – Retz – Vrbovec
 9. den  Vrbovec –   - Brno

Datum:

28. 7. - 5. 8. 2007

účastníci:

Jana a Tom

Roman s Tomem a Josefem

Mapa

Zvětšit mapu

Deník

Bylo nás pět. Na začátku byla velká výprava a velká parta. Později ti rozumnější:) usoudili, že je zbytečné se namáhat a tak vznikly dvě trasy a dvě skupiny, které se snad časem spojí.

2. den: neděle 29. 7.

Trasa: Tarvisio – Villach – Spittal a. d. Drau – Lind im Drautal – Gajach (122 km, 6:59, Ø17,44km/h, max. 40,6 km/h)

Z Tarvisia do Villachu jsme to vzali po cyklostezce udělané z bývalé železnice. Původní plán Gailskou cyklo jsme na doporučení zkušenějších změnili na Drávskou cyklostezku a udělali jsme dobře.

3. den: podnělí 30. 7.

Trasa: Gajach – Oberdrauburg – Dölsach – Winklern – Döllach (73 km, 4:58, Ø15,11km/h, max. 44 km/h)

Odpojujeme se od Drávské cyklo a míříme překonat Taury. Sedlo 1500m n.m. nám dalo trochu zabrat.

Večer ve stanu: „Jaňa..., víš že to sedlo, co zítra jedeme je ve výšce 2530m n. m. ?!?“

„Ne, já tu mapu doma moc nestudovala...“

4. den: úterý 31. 7.

Trasa: Döllach - Heiligenblut – Hochtor – Zell am See (64km, 5:04, Ø13,17km/h, max. 48,5 km/h)

Tak dneska těžko říct, která skupina je ta rozumnější. Příště tu trasu nastudujeme raději už doma. Takové šoky, to mi nedělá dobře.

Při sjezdu z nejvyššího sedla Rakouska prasknul Tomovi zadní ráfek.

Byli jsme rádi, že jsme večer dorazili do kempu. Zaplatili jsme za něj zatím nejvyšší cenu ve svém životě, ale tak nějak nám bylo už všechno jedno.

5. den: středa 1. 8.

Trasa: Zell am See – Maishofen – Weissbach bei Lofer – Saalfelden – Unken - Bad Reichenhall - Salzburg – Oberndorf (122,97km, 7:14, Ø17,65km/h, max.43 km/h)

Sehnat ráfek na 8-mi kolečko je v Rakousku opravdu umění.  Podařilo se nám to až v jednom „servisu-bazaru“. Ztratili jsme půl dne a tak i šanci dneska kluky dohnat. Měníme trasu a jedeme po Taurské cyko přes Salzburg. Snad se zítra už konečně potkáme.

6. den: čtvrtek 2. 8.

Trasa: Oberndorf – Ach - Überackern– Branau am Inn – Obernberg – Schärding (135,84km, 7:24, Ø18,76km/h, max. 44 km/h)

Míříme po Innské cyklo a kluci jsou nám v patách. SMSkama se domlouváme po kterém břehu jedeme a kde se potkáme.  Budou muset najet dnes víc kilometrů, ale s jejich tempem to nebude problém a večer možná zakempujeme spolu.

Odpolední a večerní déšť nám hatí plány na společný kemp. My spíme někde v lese a kluci o 10km dál v kukuřici.

7. den: pátek 3. 8.

Trasa: Schärding – Passau – Obernzell – Wesenufer - Inzell – Aschach a. d. Donau – Ottensheim – Urfahr – Linz – Mitterkirchen – Hössgang (173km, 7:50, Ø22,43km/h, max. 44 km/h)

Snídáme v budce těsně před Německo-Rakouskými hranicemi a míjí nás banda v cyklistických trikotech. Tak my se nakonec fakt potkali!

První den společné jízdy mi dal zabrat. Udržet rychlost 30km/hod se opravdu celý den nedá. Navíc Tomovi praskla špice. Opravou ztrácíme půl hodiny a kluky na celé odpoledne. K večeru navíc začalo pršet (náš vytoužený rekord nepadne). Zjišťujeme, že kluci čekali v dešti v autobusové budce jen 2km od nás. Počasí nevypadalo dobře, tak jsme si šli zlepšít náladu do místní hospody v Mitterkirchenu.

Večer někdo navrhnul, že pojedeme ještě dál. V absolutní tmě jsme najeli ještě dalších 20km. Dodnes nechápeme jak:)

8. den: sobota 4. 8.

Trasa: Hössgang – Persenbeug – Ybbs -  Melk – Aggsbach - Krems – Eggenburg - Maissau –Retz - šatov – Vrbovec (168,43km, 8:51, Ø19,31km/h, max. 46,8 km/h)

Poslední den jízdy – Dunajská a hurá domů (teda ještě ne). Měli jsme domluvený nocleh u kamaráda Honzy ve Vrbovci.

Ráno jsme se rozloučili s klukama a se dvěma prasklýma špicema jsme pomalým tempem mířili směrem na Znojmo, odtud vlakem do Brna a pak domů.

Praktické informace a náklady v Kč na 2os.

Den  Odkud  Kam  Km  Čas  km/h  Max.km/h  Nocleh  Náklady
 1.  Brno  Tavisio  bus        u lanovky  3200,-   CA Jenda
 2.  Tarvisio  Gajach  122   6:59  17:44  40,6   na louce
 3.  Gajach  Döllach  73   4:58  15:11  44   kemp  204,-   Kemp Döllach
 4.  Döllach  Zell am See  64   5:04  13,17   48,5   kemp  600,-   Kemp Zell/See
 5.  Zell am See  Oberndorf  123   7:14  17:65  43   ve křoví  900,-   ráfek na zadní kolo